KSA Silmakeskus täna ja 17 aastat tagasi

12. mai 2022

KSA Silmakeskus tähistab oma 17. tegutsemisaastat ja juubeldamiseks on põhjust - möödunud aastal jõudis meie kliinikusse rekordarv miinusprillidest vabanejaid, ligi paar tuhat inimest! Samuti viisime läbi rohkem silmauuringuid kui kunagi varem. See oli võimalik, kuna avasime ühe lisakabineti Tallinnas ja laiendasime oma tegevust Tartu kliinikus. Aasta alguses tervitasime ka uhiuut laserit! 

Kõikidest numbritest ja uuendustest on aga veelgi olulisem KSA meeskond, kellega koos oleme tänasesse päeva jõudnud ja kes on meie edu võti! Kas teadsid, et KSA optometristide tööstaaž on keskmiselt 8 aastat pikk? Või et administraator Dianal täitus just oma tööpostil 10 aastat? Ja on isegi neid, kes on näinud KSA arengut esimesest päevast alates? Sünnipäeva puhul vestlesime KSA pikima töökogemusega protseduuriõe Avega. Palusime tal rääkida oma tööst, meenutada, milline oli KSA aastate eest ning milline on värskelt 17. aastaseks saanud KSA täna!  

Protseduuriassistent Ave on olnud KSA Silmakeskuse asutajale ja silmakirurg dr Ants Haavelile parem käsi operatsioonitoas päevast, mil kliinik avati. 

Kuivõrd erines KSA algusaastatel praegusest, nüüdseks 17-aastase kogemusega silmakliinikust?

17 aastat tagasi, kui KSA Silmakliinik uksed avas, olin mina üks esimesi töötajaid. Olin ise üsna noor ja roheline, kuigi suure haigla operatsioonitoas töötanuna juba hea kooli saanud. Minu jaoks oli väga oluline see, et mind usaldati esimesest päevast alates - sain koos uue kliinikuga kasvada ja areneda. Protseduuritoa sisustamine jäeti näiteks minu ülesandeks ja kui sinna esimesed kliendid jõudsid, olin ikka väga õnnelik!  

Alguses oli muidugi kliente vähe, kuid mäletan, et kõik olid väga õnnelikud ja rahul. Kui praegu vabastame prillidest 15 inimest päevas, siis tollal oli 5-6 klienti päevas juba nii öelda täis päev. 

Töötajaid oli alguses kaks-kolm, kuid kasvasime kiiresti. Esimestel kuudel me tegelesime rohkem nendega, kellel olid pluss prillid ehk lugemisprillid. Laserit meil veel ei olnud ja tegime protseduuri, mis vabastas lugemisprillidest. Samuti sai ka meie juurest prille osta ja nägemist kontrollida. Pool aastat peale kliiniku avamist läksime juba konverentsile, kus tutvusime laseriga. Ja peagi oligi käes see päev, kui meie kliinikusse jõudis see sama, suur ja uhke masin. Sellest päevast alates oligi kliiniku tegevus üha enam fokuseeritud just miinusprillidest vabanemisele.

Kas aastatega on laserprotseduuri tegemine muutunud patsiendi jaoks turvalisemaks ja mugavamaks?

Kui võrrelda meie esimest laserit ja tänast, siis on refraktiivkirurgia maailmas ikka tohutu areng toimunud ja meie oleme alati selle arenguga kaasas käinud. Operatsiooniõe töö on läinud lihtsamaks ja instrumente on vähem. Ja mis kõige olulisem, protseduur on turvalisem just kliendile. Alguses olid operatsioonid lõikega, mis tähendas, et protseduur kestis ajaliselt kauem ja lõplik taastumine võttis kuid. Nüüd teeb laser oma töö ära sekunditega ja ilma ühegi lõiketa. See muudab protseduuri käigu lihtsamaks ja turvalisemaks nii kliendi kui ka protseduuri personali jaoks. Samuti saab klient oma igapäeva toimetuste juurde kiiresti naasta.

Mida teed sina oma töös, et klient tunneks ennast prillidest vabanemise päeval ja ka edaspidi hoituna?

Kuna protseduur on kiirem ja õe töö operatsioonitoas lihtsam, siis nüüd me panustame kindlasti rohkem kliendi nõustamisele nii enne kui ka pärast protseduuri. Enne elumuutvat laserprotseduuri istume kliendiga alati korraks maha ja räägime veel olulised nüansid läbi, et protseduuril oleks turvaline tunne ning hiljem kodus täpselt teada, mida teha. Näiteks milliseid silmatilku panna, kuidas vitamiine ja ravimeid võtta - igale küsimusele saab vastuse. 

Vahel tuleb lihtsalt inimesega rääkida tema hobidest ja elust, mis on samuti väga põnev osa minu tööst! Oluline on, et klient tunneks ennast hästi ja saaksime koos hirmust võitu. Siin on vaja palju empaatiavõimet ja rahulikku meelt. Need oskused on tulnud aastatega ja heade koolitustega, mida KSA pidevalt oma töötajatele pakub. Parim tunne on see, kui väga pabinas klient on protseduuri lõpus nii õnnelik, et tahab sind kallistada. Seda tuleb ikka ette!

Mis on sind KSAs nii pikalt hoidnud?

Õnnelikud kliendid ja hästi hoitud töötajad on kindlasti võtmesõnad, miks KSAs töötada. Mul on olnud väga põnev koos kliinikuga kasvada ja areneda ning kõike seda fantastilises kollektiivis!

Kui unistad samuti prillivabast suvest, siis esimese sammuna tule Flow 2.0 silmauuringule ja saa teada, kas oled miinusprillidest vabanemiseks sobilik. Registreeri silmauuringule SIIN!